torsdag 3. april 2008

Ting 21: Web Awards

Det ble for mye å gå gjennom alle kategoriene og alle premierte nettsteder. Men det er veldig greit å vite om dette nettstedet, så kan vi gå inn og sjekke når/hvis vi lurer...
Jeg hadde større utbytte av å lese IDG.no/Computerworld s vurdering av de beste webtjenestene sett fra et norsk ståsted. http://www.seomoz.org/web2.0/short blir litt for amerikansk, synes jeg.
Jeg gjenkjenner jo mange av de webtjenestene vi har jobbet med gjennom kursopplegget, f eks. Rollyo, Facebook, Deli.cio.us, YouTube og Flickr for å nevne noen av de som har vunnet innen sin kategori. Jeg synes ikke at jeg har kompetanse til å vurdere om det virkelig er den beste. Men jeg tenker at siden så mange har tatt dem i bruk, så er de også anvendelige.
Det er vanskelig å kåre en favoritt, men Flickr synes jeg var en nyttig tjeneste for bilder og bildebehandling både på jobb og privat.

Ingen kommentarer: