onsdag 12. mars 2008

Hvordan opprette en radiokanal?

Tror ikke at jeg hadde klart det på egen hånd. Selv om jeg hadde registrert meg på Last.FM og hadde klart å finne fram til både Andsnes og Mørk, var det en del klipp og lim for å opprette en radiokanal med profil. Fikk hjelp fra Heidi.
Jeg gikk inn på hovedsiden til Last.FM og klikket på fanen Music. Her søkte jeg opp Leif Ove Andsnes under kategori "artist". Jeg fikk mange musikktreff der han var med, og valgte ett av dem (litt tilfeldig). Da jeg klikket på dette treffet, fikk jeg opp både biografisk informasjon om Andsnes, forslag til lytteprøver, radio og top albums. Under "radio" står det en liten boks med "embed". Ved å klikke på boksen, fikk jeg mange valg, bl a blogger-ikonet. Jeg valgte denne og limet inn dokumentet i html-kode (slik som da vi lastet ned YouTube-filmsnuttene). Dermed var min radiokanal med egen profil på plass. Denne kan jeg nå bruke som utgangspunkt for å søke etter mer musikk - både noe som ligner og noe helt annet...

Ingen kommentarer: