torsdag 31. januar 2008

RSS-lesere

Jeg har lest gjennom det meste av det som står om RSS, Google Reader og Bloglines - noe av det ganske overfladisk. Men jeg har fått med meg det viktigste - tror jeg:
  • RSS en internettjeneste som hjelper meg til å holde meg oppdatert på emner, blogger og nettressurser som jeg ønsker å følge med på
  • Blogline er en søkemotor for å finne informasjonskilder som tilbyr RSS (websider, blogger, nyhetstjenester...)
  • Google Reader sjekker mine favorittsider og kan leses på ulike medier: iGoogle, mobiltlf eller enhver pc.

Informasjonen kommer til meg - jeg slipper å lete den opp.

Jeg skjønner at det er mest hensiktsmessig å bruke Google Reader for å abonnere på RSS Feeds, siden vi har Gmail-konto i vårt kurs. Da kan vi lettere veksle mellom blogg, gmail og rss - og sikkert andre funksjoner som vi lærer etterhvert.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei!
Det er morsomt å lære om 23 ting!